marți, 30 septembrie 2014

Aventurile de luni - Mimita is gone

Bai, ce zi am avut ieri! Am avut asa o zi ca nici n-am mai avut forta sa scriu despre ea tot ieri...
Dimineata a venit seful de scara la mine sa ma intrebe daca cumva mi-am mutat bicicleta in beci - pentru ca nu mai e acolo unde obsnuia sa fie (peste vara mi-o tinusem in boxa de la parter de la care aveam doar noi doi cheile ca sa nu ma chinui sa o tot car, cu toate ca n-am apucat sa ies decat o data cu ea). Well...din cate imi amintesc n-am dus-o in beci, dar haideti sa verificam ca sa nu ma fac de cacao. Nu era in beci. Bicicleta disparuse deci. Singurul meu noroc e ca nu costase vreo 1000 de euros. Altfel, sentimental vorbind era Mimita...

Zice seful de scara ca ar fi sunat el la Politie, dar ca nefiind a lui a zis ca poate sun eu. Fara sa stau prea mult pe ganduri, sun. Mi se spune ca o sa vina o echipa in cel mai scurt timp. Dupa vreo juma' de ora apar doi somni imbracati in politisti. Le explic ce s-a intamplat, ei reci asa ok ok, haideti ca vin colegii nostri imediat (?). Okay. Apar doi domni, unul in pantofi, celalalt in tenisi. Ma intreaba si ei ce s-a intamplat, reiau povestea, mergem sa vedem ce si cum, lacatul de la usa exterioara se pare ca a fost spart. Ghinionul meu. Problema e ca bicicleta era in alta camera, undeva dupa centrala termica a scarii. Deci ca sa o iei de acolo trebuia sa sari un gard, sa spargi un lacat, sa treci peste centrala si abia dupa aparea minunatia de Mimita (mai ceva ca in basme). Eu bag mana in foc ca cine a luat-o stia ca e acolo, dar asta e partea a doua. 

Pe ceas am stat o ora jumate in "dependintele incaperii" ca sa descriem detaliat cum arata totul! Ca usa din spate din metal, ca belciugele erau agresate, ca mai sunt trei usi si cum le deosebim, care e prima incapere, care e a doua...dupa vreo juma' de ora ma trezesc eu desteapta sa intreb daca n-ar fi mai simplu sa facem niste poze. Domnul in pantofi dicta, iar celalalt scria in timp ce-i tremura mana pe pix de frig (cred ca erau vreo 10-15 grade) in semi-beciul ala numit boxa. Era ca-n filmele cu prosti. Mi se explica ca asta e procedura, ca oricum urmeaza sa vina echipa de la criminalistica sa ancheteze (wow) - si ca vor face ei fotografii. Bun. 

La un moment dat baiatul in tenisi il intreaba pe "dictator" (asta vine de la dictat:)) ) daca sa-l treaca si pe el acolo pe hartie cum ca a fost de fata. Zice un "da" din ala cu zambetul pe buze, dupa care..."in caz ca ma intreaba astia pe unde am fost". Incep sa rad, zambeste si el. Pai cum dracu', doar asa merge treaba la noi! Acum inteleg de ce mereu la mine in spatele blocului e o masina de politie goala si doi colegi care ies de la pariuri. Pentru ca mai mult ca sigur nu-i intreaba nimeni nimic si oricum chiar daca ii intreaba - probabil o fac de complezenta. Misto. 

Dupa vreo ora in care incepuse si mie sa-mi fie cam frig si ma intrebam daca Cristian s-a trezit cumva (era sus cu bunica'sa) - ii intreb asa nonsalant pe baieti daca exista vreo sansa reala sa-mi gaseasca bicicleta sau ne pierdem toti timpul aiurea. Raspunsul a fost pe cat de hilar, pe atat de realist "Uitati-va si dumneavoastra pe tocmai, pe la targuri...poate o gasiti pe acolo" :)))) 

Trece o vecina si nu intelege de ce stau pe scara blocului, imbracata aproape in pijama, pe mapa unui politist si dau declaratii. Se uita un pic speriata la mine si ii explic ca mi s-a furat bicicleta din boxa blocului. "Vaaai, dar nu mai suntem deloc in siguranta!". Mda. 

Imi vine in minte subit o chestie pe care am citit-o mai demult, cum ca undeva prin tarile arabe daca furi ti se taie o mana. Genial! Eu as aplica-o clar si la noi, fara nici un fel de drept de replica. Ai furat o data, a doua oara nu-ti mai vine. 

Furatul nu e cool. Nu conteaza daca furi o guma de mestecat din magazin, o bicicleta sau o masina. Sau din casa cuiva. 

Intre timp ajung "criminalistii" cu vesta rosie. Intra in boxa (nu stiu exact ce fac, pentru ca eu scriam declaratia), ies dupa vreo 5-10 minute, ii intreb daca au gasit ceva amprente si incep sa rada. Ma uit la ei si imi raspund zambind "Am facut cateva poze pentru dosar. V-ati uitat la multe filme politiste, nu?". Incep si eu sa rad si le spun ca poate-s eu mai naiva. Parca-mi imaginam altfel anchetele astea politiste. 

Ma uit la ceas. Se facuse vreo 11h15. Ma suna mama, s-a trezit Cristian si la 12h trebuie sa fim la piscina. Ii intreb deci:

- "Mai dureaza mult?"
- "Nu, domnisoara, terminam imediat. Aveti masina ca sa ajungeti la piscina?"
- "Da."
- "Perfect!"

Un comentariu:

  1. Poate isi imaginau ca te deplasai cu Mimita, iar acum nu mai aveai cu ce sa ajungi la piscina. Oare daca raspundeai negativ, te duceau ei cu masina de politie pana la piscina?

    RăspundețiȘtergere