duminică, 30 august 2015

Ganduri nocturne.

Tocmai ne-am intors de la o petrecere si de fiecare data cand lumea imi spune cat e de minunat Cristian imi dau seama de 1. cat sunt de norocoasa ca il am si 2. cat sunt de indragostita de el! 

Nu pot sa-mi dau seama exact daca e vorba de vreo aliniere de planete, dar suntem foarte fuzionali noi doi :) Vorbesc de noi doi - fara sa-l excludem pe Andrei - pentru ca noi ne petrecem cel mai mult timp impreuna, adica 24h din 24h. Evident, atunci iti petreci atat de mult timp cu cineva, ajungi sa il cunosti foarte bine. Cristian a avut multe perioade faine, dar cea mai cea e perioada asta in care a inceput sa rupa cuvinte. Multe. In fiecare zi ne surprinde cu cate ceva nou. Nu m-as fi gandit niciodata ca printre primele lui cuvinte o sa se numere "patent", "ghinda", "papucii" :) Zice multe, dar intelege si mai multe. Stie cateva litere, mi le arata mai mereu - cum are ocazia.  

Am incercat de la inceput sa ma pun mereu in pielea lui si sa il respect asa cum respect orice om. Nu l-am tratat niciodata ca pe un copil "care nu intelege mai nimic", i-am oferit argumente la orice decizie pe care am luat-o, in orice situatie in care m-a insotit am vorbit cu voce tare ca sa inteleaga logica mea. La cumparaturi vorbesc aproape non-stop cu el, il pun in cos si ii spun de ce luam cutare si cutare, cand uit cate ceva si alerg cu el printre rafturi ii spun ca am uitat sa iau si ca trebuie sa ne intoarcem :) Pe el il amuza, dar sunt convinsa ca inregistreaza tot ce ii spun. 

Cred ca a contat mult si faptul ca l-am purtat - mai intai in wrap, dupa in boba (si in curand in bumbo toddler) - pentru ca avand copilul atat de aproape ii explici fara sa-ti dai seama tot ceea ce faci, ce e in jur. 

Nu l-am jignit niciodata, nu am tipat la el si nici macar nu ma gandesc ca as putea sa dau in el. Doar gandul asta imi da un fior rece pe sira spinarii. Stiu, multi poate se gandesc ca e inca mic si ca mai tarziu "o sa vad eu". N-o sa-mi schimb optica si sunt convinsa ca violenta nu naste decat frustrare si ura in mintea unui copil, in nici un caz nu creste oameni frumosi si intelegatori. Violenta nu e niciodata o solutie, e doar reactia unor parinti frustrati si neputinciosi. Copiii nu au nici o vina.

Nu l-am rasplatit niciodata pentru ceva anume, dar nici nu l-am pedepsit - pentru ca sunt doua chestii in care nu cred. Nu i-am conditionat nici o actiune de genul "daca papi tot, mergem afara". Mi se par invechite si inutile. O sa caut si niste articole legate de asta si daca aveti timp si chef Urania Cremene tine un seminar la Brasov, gratuit si parca vorbeste si de trebusoarele astea interesante...

A avut si are inca momente in care plange, in care il doare ceva sau pur si simplu vrea la mine in brate. Nu i-am spus niciodata nu. L-am tinut exact atat cat a vrut el, cat a avut nevoie. M-am pus in pielea lui, mi-am dat seama ca singurul om in care are incredere necondionata sunt eu. Asa ca l-am strans tare mereu, l-am pupat pana i-am revazut zambetul, i-am vorbit calm si i-am spus ca il iubesc. Ii spun mereu de fapt :) 

Doarme inca cu mine, mi s-ar parea ciudat sa nu-i mai simt mirosul. Ma enerveaza cumplit oamenii care isi baga nasul aiurea fara sa le cer pareri si imi spun ca "n-o sa mai scap de el". Ma face sa zambesc amar sintagma asta. Evident ca l-am facut ca sa scap de el - nu ca sa-l iubesc de nu mai pot!

Uneori, cand suntem doar noi si ne distram prin casa - mi se pare ca nu exista copil cu care m-as fi potrivit mai bine. E calm, intelegator, bland. Intelege cam tot ce ii spun si de cele mai multe ori imi raspunde cu un "daaa" asa lung. Vocea lui ma termina. E al meu. Il iubesc de nu mai pot


Un comentariu:

  1. E uite ca daca nu ai nici un comentariu, il las eu pe primul. Multe nu's de spus pentru ca pur si simplu citind realizezi, ca atunci cand atitudinea unui parinte este cat se poate de naturala nelasand setul de proceduri sociale sa ii ghideze relatia cu copilul/copiii, ca rezultatul este unul foarte "sanatos".
    Imi place de voi si imi place de fiecare data cand vad ca diferit, nu inseamna gresit.. ci pur si simplu ...diferit.
    Adi&Mada

    RăspundețiȘtergere