miercuri, 23 iulie 2014

Despre mame, copii, rabdare, vin si alte chestii

Asta e un post scris seara tarziu spre noapte - sa se inteleaga. Pentru mine acum ar fi fost deja ora de culcare, dar uite ca uneori mai zabovesc prin casa cu una alta si se face tarziu. Tocmai am terminat de impachetat scutecele si ma uit la ele zambind. As bea un pahar cu vin si as sta sa citesc pana spre dimineata, dar e un lux pe care nu mi-l mai permit deocamdata. Nici alcoolul (de placere, sa ne intelegem, nu in exces), nici nesomnul. 

In general scriu chestii pozitive, dar de curand mi-am dat seama ca de cand am nascut nu prea mai am rabdare cu (mai) nimic in afara lui Cristian :) O fi bine, o fi rau...habar n-am. Incerc sa lucrez la chestia asta, insa nu prea imi iese. Uneori ma aud spunand lucruri pe care nu as vrea neaparat sa le spun si intr-un fel imi pare rau dupa, dar no...fapta-i consumata. 

In seara asta am dat peste articolul asta care sa va spun sincer mi-a mers un pic (mai mult) la suflet. E despre "meseria" asta de mama. 

Eu tot incerc sa ma explic - mai ales in fata prietenelor mele fara copii - ca il iubesc pe Cristian de mor, as face orice sa stiu ca ii e lui bine .. ma rog sentimentul e evident de nedescris, daaaaar asta nu inseamna ca nu sunt al naibii de obosita in majoritatea zilelor. De cele mai multe ori nu ma plang pentru ca ceea ce fac - fac cu placere, dedicare si iubire. Si n-as lasa pe nimeni sa faca in locul meu. 

Am lucrat si eu si stiu cum e sa stai 8h la munca pe zi, 10h, uneori chiar o saptamana intreaga de luni pana duminica si luni sa o iei de la capat. E obositor - da. Dar ajungi acasa si faci exact ce vrei: stai tolanit pe canapea, bei o bere, te culci si dormi cateva ore neintors :) 

Cand esti mamica well...surpriza :) Te trezesti uneori la 6h20 (da da cu zambetul ala care te ucide la propiu...dar parca tot ai mai dormi un pic), va iubiti un pic pe sunete de eeeche si gheghe - iti amintesti ca trebuie sa il schimbi, te ridici din pat, te uiti in oglinda - clar ti-ar mai trebui niste somn - there is no doubt! Aduci ligheanul, il speli la fund, da din picioare, face iar balta de apa in spatele lui, il lasi pe pat sa mai rada putin, aduci o carpa ca sa stergi apa, duci ligheanul, incepe lupta cu scutecul - pentru ca evident e muuuuult mai misto in curul gol - intr-un final cedezi si il mai lasi asa pana fugi la bucatarie sa pui de cafea (eu nu functionez altfel, mai ales la ora aia), intre timp ii canti ceva ca sa te auda si sa stie ca esti acolo, termini cu schimbatul, incepe joaca gheghe te uiti la ceas e aproape 7h, cafeaua e gata, fugi la bucatarie ca sa o aduci in camera (adio bautul cafelei asa chill in juma' de ora..), te iei cu joaca, mai un stat in fund, mai povestim ce-am visat, ce mai fac cateii, porumbeii, pisicutele...i se face foame. Ne intindem pe pat amandoi, il alaptez, imi dau seama ca exact atunci ceva mai interesant ii atrage atentia, eeeche eeeche chiut si zambet pana la urechi, se intoarce la titi, iar o lasa, eeeeeche eeeeche. Radem, glumim, papam. Mi se face si mie foame. Fugi repede la bucatarie - cereale, lapte. la naiba, nu mai e lapte. aia e. mancam o nectarina. Cantam puuu puuu puuu ca sa ne auda, fugim iar in camera - la usa cucu bau cucu bau de vreo cateva ori - distractie garantata :) Eh, cam asa arata prima jumatate de ora dintr-o zi cu copil mic :) Si ziua dureaza pana seara pe la 21h - 22h cand Cristian se hotaraste (pentru ca am copil cu vointa proprie - el decide cand face nani, nu eu) sa doarma. Plus cateva treziri pe noapte, da' alea nu se mai pun :) 

Asa ca am un mesaj pentru toti barbatii din lumea asta la care argumentul suprem pentru o bere in oras e "Am fost la munca, am si eu nevoie de relaxare dupa": really ? Du-te linistit, nu-i bai, dar lasa argumentele astea acolo unde le-ai gasit. 

Ma enerveaza cumplit victimizarea asta - de parca o mama habar nu are cum o sa mergi la munca. Pai daca ar fi sa o luam asa - noi, astea - stiti voi - care stam acasa si nu facem mai nimic - ar trebui sa bem zilnic cate o sticla de vin (cel putin). Dar surpriza...n-am avea cand. Pentru ca la noi nu exista "dupa munca" :) E asa...ca un cerc :) 

Hai, v-am pupat, o seara faina...Si un ultim mesaj pentru mamici...mai usor cu vinul! :) 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu